dimecres, 21 de desembre del 2016

Karaoke al bibliopati especial de Nadal 2.016

El passat dijous, 15 de desembre, més d'una seixantena d'alumnes de 4t, 5è i 6è de l'escola participaren en el karaoke de Nadal


Primer van escoltar la lletra de cada cançó recitada per un grup de mestres voluntaris i desprès la cantaren junts seguint el videoclip. Les nadales escollides per aquesta ocasió van ser:

Clica sobre la imatge per accedir al videoclip



Aquelles nits de Nadal
Clica sobre la imatge per accedir al videoclip
Videoclip de l'àlbum Altres cançons de Nadal, 3 amb lletra de Gerard Quintana.





És un desig  Vídeo musical amb lletra de Josep Thió i interpretat per Beth, Shuarma, Gossos, Gerard Quintana, Feliu Ventura i d'altres.





Clica sobre la imatge per accedir al Videoclip
I finalment, Aquí és Nadal i estic content,  videoclip oficial de la campanya de nadal de l'any 2010 de TV3 i Catalunya Ràdio ideat per Chobichoba amb música i lletra de La Pegatina.




Dimarts, 20 va ser el torn dels nens i nenes de 1r, 2n i 3r. Una cinquantena d'alumnes va escoltar la cançó recitada pels mestres i van cantar seguint el videoclip. 


Les Nadales escollides van ser dues:

Un camell d'Orient amb lletra i interpretació del grup Manel i El Caganer, videoclip oficial de la campanya de nadal de l'any 2009 de TV3 i Catalunya Ràdio. Cançó d'Albert Pla interpretada entre d'altres per Quimi Portet, Gerard Quintana i Estopa.


Tal i com mostren les imatges èxit assegurat i objectius assolits.

divendres, 16 de desembre del 2016

L'alumnat d'educació infantil visita la Biblioteca pública del municipi

A finals de novembre i principis de desembre els nenes i les nenes de P4 i P5 de l'escola van anar a la Biblioteca Josep Pla per realitzar uns tallers. 

El taller de P4 té com a objectius familiaritzar l'alumnat amb la sala infantil de la biblioteca i donar a conèixer com s'ordenen els llibres d'imaginació.
S'inicia amb la narració del conte El Bibliol aprèn a la biblioteca que explica aquesta ordenació. A continuació l'alumnat agrupa contes seguint la classificació que se'ls ha presentat. Desprès s'ensenya el material per realitzar el projecte que el grup classe s'emportarà a l'escola i també la Maleta viatgeraL'última estona de la sessió es dedica a mirar contes lliurement.

Si voleu veure més imatges de la visita cliqueu aquí

El taller adreçat a l'alumnat de P5 té com a objectiu donar a conèixer quins materials es poden trobar a la biblioteca i que s'hi pot fer en aquest espai.
La sessió s'inicia amb la narració del conte Quin embolic còsmic. A continuació es proposa un joc: se'ls reparteix unes targetes de color verd i vermell que han d'aixecar en funció de si el material presentat es pot trobar a la biblioteca o no. En finalitzar el joc s'ensenya el material de la biblioteca que el grup classe s'emportarà a l'escola per realitzar el projecte i també la Maleta viatgera. Finalment es destina una estona de la sessió per mirar contes lliurement.


Si voleu veure més imatges de la visita cliqueu aquí

dijous, 1 de desembre del 2016

Comencen les visites i els tallers a la biblioteca pública Josep Pla

Durant el passat mes de novembre l'alumnat de 1r i 2n de la nostra escola va visitar la biblioteca Josep Pla per realitzar uns tallers que tenen com objectiu fomentar la imaginació i el gust per la lectura.

Contes "desexplicats"


L'alumnat de 1r va  endinsar-se en el món dels contes populars de la mà d'un conte que ja coneixen tot i que en l'argument hi havia alguns canvis, convertint-se en un conte ‘desexplicat’: En Patufot.




Després d’escoltar el conte, en van crear un altre en petits grups amb els personatges, objectes i paisatges que els van repartir a l’atzar. Finalment van explicar el conte inventat als companys i companyes de la classe. 


El barri de la imaginació

La visita dels nens i nenes de 2n va començar amb la presentació dels veïns del barri de la imaginació. Aquests veïns són diferents personatges de contes que viuen cada un en una caseta del barri. 






A continuació van escoltar el conte de L'Olívia, una de les veïnes i després van llegir en parelles el conte de la caseta que els va tocar. 


   




Finalment van escriure una postal dirigida al personatge del conte llegit que van dipositar a la bústia del barri.